23.07.2014

Demiş Delinin Biri... Uçak

… Sonuç olarak uçaktan baktığında tüm ülkeler, şehirler, nehirler, tarlalar bir. 
Bulutlar da çoğu zaman…

"Ayırmadan rahat edemiyor insan. Her rengi, anı, duyguyu, ismi, millet, görüşü ayıklamak istiyor. Aksi gibi de beri yandan her şeyi, herkesi, her zerreyi kucaklayabilmek istiyor. Kucaklanabilmesini istiyor daha doğrusu. Hangisi doğadan hangisi sonradan? Bana gore fazlasıyla su götürür bir konu. Birşey kesin ki ikisinden birini seçemiyor insan. İkisini de tam yapamıyor üstelik.

Gel gelelim yaşamın kaynağında her şey açık. Çünkü her şey doğaya ait en nihayetinde ve her şey onun dahlinde ayrık birbirinden. Sadece doğayı takip ederek daha bütünsel, daha gerçek, daha sağlıklı bir doğruya varmak mümkün olur mu acaba? İç not: Bu soru retorik değildir.

Bir başka açıdan doğanın da düzenini bozan insan değil mi? Çöp atarak demiyorum, var olarak. Büyük balığın küçüğü yuttuğu, binbir çeşit bizden daha güçlü canlının bulunduğu, türlü felaketini üzeirne salan doğanın eteklerinde binyıllardır süren bir hakimiyet kurarak.  Maalesef ki bu hükmün son sözü her halükarda doğanın, orası kesin. İşte neyini erteliyoruz ben de onu anlamıyorum ya. İnsan dediğinin zekası da aptallığı da hayret veriyor bana."


İkinci not: Şimdi dengeyi karıştıran insanın varlığı da doğanın bir parçası deyince, dinamikler biraz daha karışıyor ama elleşme.

Hiç yorum yok: