19.12.2010

Sherlock Holmes'e Bir Ben mi Gıcık Oluyorum?


Son zamanlarda okuma güçlüğü çekiyorum. Zaten solaklıktan ters algı sıkıntısı içerisindeyim yıllardır - en azından ben solaklığıma veriyorum. Bu işi artık ele almanın zamanı geldi deyip saçma sapan yöntemler geliştirmeyi adet edindim kendime.



Yöntem 1: Kitaplara dönmeden önce dergilerden ilerlemeyi dene. Kısa kısa, öz öz.




Sonuç: Resimlere bakmak da bir nevi okumak sayılıyor mu? Öhm... işe yaramadı. Devam edelim.





Yöntem 2: Zevkle okuduğun şeyleri hatırla. Chick-lit deneyelim biraz.



Sonuç: Edebiyat bölümünün yüz karası olarak bunlara doyamıyorum ama hayat da böyle geçmiyor. Kendinden başka türe faydası yok. Kovayla da patlamış mısır yesen karnın doymuyor. İşe yaramadı. Devam edelim...



Yöntem 3: Macera romanı deneyelim. Sürükler, devamını getirme dürtüsü yaratır, oradan da alır yürürüz, ne dersin?



Sonuç: Agatha canımı yesin de, Sherlock Holmes sizin de sinirinizi bozmuyor mu? Ha bire Watson'ı yermeler, iki saniyede anladığımızı yaydıra yaydıra açıklamalar, bir gösteriş! Tepeden bakan gözlüklerine o piposunu daldırasım geliyor, ben onu...

Yok efendim yazıldığı dönemde gidiyormuş da şimdi bu bakış garip algılanabilirmiş de o zaman öyle değilmiş de... Ben bilmem arkadaş, Agatha Christie nasıl yapmış o zaman?!*



*Yarı cahil her zaman cahilden beter oluyor, değil mi a dostlar.

Çek bana ordan bi film, neşemize bakalım. Devir değişti galiba azizim...



Hiç yorum yok: