20.07.2011

Caz Tefrikaları - 4 Sing The Truth


Ruhumuz yıkandı

İsabetli bir iş çıkışından sonra az biraz erken vardım Harbiye'nin önüne. (Kitabına uyayım diye uzun uzun Cemil Topuzlu bla bla yazmamı beklemiyorsunuz değil mi bu arada? Hah.) Önceki seferlerde harala gürelede dikkat etmemişim ama, aslında bayağı tatlı olmuş burası yahu. Beklemesi keyifli hatta biraz da burada vakit harcamak için erken buluşulunası bir yer. Ama bir de kahve olsa dedim.... dediğim anda bir İKSV amcası belirdi önümde; 'Çay-Kahve?'
'Aliim canım' dedim tabii hemen. 25 kuruşluk kahveyi 5 liraya satıyorlardı ama ben taze-beyaz-yakalı-dönemimin hakkını vererek 'Amaaaan bir öğle yemeğine ne paralar veriyoruz' dedim ve akşamüstü Harbiye önünde bir kahve keyfi satın aldım.


SOUL SISTERS




Bu ismi onlara ben takmadım, kendi ifadeleri. Hakkını da sonuna kadar teslim ettiler! Soul müzik ve Afrika tınılarını seviyorsanız umarım o gece siz de kalabalık içinde yerinizi almışsınızdır. Gecenin geneline ağır bir hava hakim olsa da bu üç büyük sesin inanılmaz performansları ruhumuzu hem besledi. Gece boyu turnenin adından gelen 'bütün dünya bir olsa' temennileri ve anekdotlar tatlı da olsa bağlam kopuk kalıyordu. Bu yandan zayıf olsalar da her zaman tekrar ettiğim gibi o sesler aklımızı başımızdan alıp unutturuyordu zaten.

ADAMIM ANJELIQUE




Bu konsere kadar ilgili üçlüden yalnızca Diane Reeves'e aşinaydım. Seneler evvel anneme doğumgünü hediyesi olarak bir konserinin biletini almıştım, hatta yine caz festivalindeydi galiba. Hasılı kelam Reeves'e bayılmıştım. Onun heyecanı beni bu konsere yönlendirdi diyebilirim. 
Öncesinde duyduğum ama tanımadığım Lizz Wright masum ve sakin duruşuyla bambaşka bir rüzgar estirerek beni çok etkilese de adamım Anjelique Kidjo oldu. Harika ve tükenmez enerjisiyle binlerce kişiyi birbirine bağladı. Gece boyu sahnedeki Afrika tını ve teknikleriyle yaptığı scat'ler ve danslarla hepimizi kendine hayran bırakmakla kalmadı. Gecenin son şarkısında kendi dilinde bir şarkıyla final yaparlarken, eşlik etmekte çekingen olan koca amfiyi - cebren de olsa Reeves'in de büyük destekleriyle - ikna etti ve...



İNANILMAZ FİNAL

'Siz devam edin, geliyorum' dedi ve sahneden kayboldu! Bir dakika içinde seyircilerin arasına karışmıştı ve onlarla dans ediyordu. Tiyatronun yarısını turlayan ve insanlarla temas ederek, dans ederek, şarkı söyleterek herkese unutulmaz bir final yaşattı.

Tüm mesajlar bir yana, bu final gecenin amacını zaten gayet güzel yaşatıyordu.

Seni pek sevdik Anjelique =)


Bonus: Ama Lizz de hepimizin iri masum kardeşi gibi değil mi yahu?!



Hiç yorum yok: